سازمان ثبت, قوانین, قوانین و مقررات مورد عمل دستگاه‌ های اجرایی, قوه قضائیه

دستورالعمل‌ نقل‌ و انتقال‌ سردفتران‌ اسناد رسمی

دستورالعمل‌ نقل‌ و انتقال‌ سردفتران‌ اسناد رسمی‌ (بخشنامه شماره ۳۹۳۰۲/۳۴ مورخ ۱۳۷۸/۰۸/۱۷ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور)

دستورالعمل نقل و انتقال سردفتران اسناد رسمی

الف‌- سردفتران‌ اسناد رسمی‌ که‌ حداقل‌ ۵ سال‌ به‌ شغل‌ سردفتری‌ اشتغال‌ داشته‌ باشند، می‌توانند درخواست‌ انتقال‌ به‌ محل‌ دیگری‌ را بنمایند. این‌ مدت‌ برای‌ درخواست‌ انتقال‌ به‌ تهران‌ ۱۰ سال‌ و از شهرستان های‌ حومه‌ تهران‌ به‌ شهر تهران‌ ۵ سال‌ خواهد بود. نقل‌ و انتقال‌ سردفتران‌ با توجه‌ به‌ نیازهای‌ هر استان‌ و موافقت‌ مدیر کل‌ استان‌ مربوطه‌ فقط‌ برای‌ یک‌ بار صورت‌ می‌گیرد

۱- انتقال‌ سردفتران‌ اسناد رسمی‌ از استانی‌ به‌ استان‌ دیگر و نیز از محلی‌ به‌ محل‌ دیگر، هم‌ تراز یا پایین ‌تر، بدون‌ رعایت‌ مدت‌ مقرر در بند (الف‌) خواهد بود، این‌ حکم‌ در مورد انتقال‌ سردفتر به‌ نقاط‌ محروم‌ و بد آب‌ و هوا نیز جاری‌ است‌ ؛ همچنین‌ جابجایی‌ دو سردفتر در صورت‌ موافقت‌ ادارات‌ کل ‌مربوطه‌.

۲- هر سال‌ خدمت‌ در مناطق‌ محروم‌ و بد آب‌ و هوا دو برابر محاسبه‌ خواهد شد.

۳- مدت‌ اشتغال‌ لازم‌ برای‌ اقربای‌ درجه‌ یک‌ خانواده‌ شهدا و کسانی‌ که‌ بنا به‌ گواهی‌ بنیاد شهید انقلاب‌ اسلامی، سرپرستی‌ خانواده‌ شهدا را به‌ عهده ‌دارند (به‌ منظور تبعیت‌ از محل‌ سکونت‌ خانواده‌ شهید) آزادگان‌ و ایثارگران‌ دو برابر محاسبه‌ خواهد شد. برای‌ جانبازان‌ هر ۲۵% جانبازی‌ یک‌ سال‌ محاسبه‌ می‌شود.

۴- سردفترانی‌ که‌ محکومیت‌ درجه‌ ۳ به‌ بالا دارند برای‌ هر سال‌ محکومیت‌ ۲ سال‌ به‌ مدت ‌های‌ مقرر در بند (الف‌) اضافه‌ خواهد شد.

ب‌- محلی‌ که‌ استعداد پذیرش‌ یک‌ دفترخانه‌ به‌ طور دایم‌ را نداشته‌ باشد و امر معاش‌ سردفتر به‌ لحاظ‌ کمبود مراجعین‌ ممکن‌ نباشد با پیشنهاد اداره‌ ثبت ‌محل‌ و موافقت‌ اداره‌ کل‌ ثبت‌ استان‌ ابلاغ‌ سردفتری‌ سیار برای‌ نزدیکترین‌ سردفتر به‌ محل‌ مورد نیاز صادر خواهد شد.

ج‌- محلی‌ که‌ قبلا ظرفیت‌ چند دفترخانه‌ را داشته‌ و بعدا نیاز محل‌ تقلیل‌ یافته‌ بنا به‌ درخواست‌ سردفتر و پیشنهاد ثبت‌ محل‌ و موافقت‌ اداره‌ کل‌ ثبت ‌استان‌، سردفتر مزبور به‌ محل‌ دیگری‌ که‌ نیاز مبرم‌ به‌ تاسیس‌ دفترخانه‌ داشته‌ باشد، منتقل‌ خواهد شد.

د- در مواردی‌ که‌ حسب‌ گواهی‌ هیات‌ مقرر در ماده‌ ۵ آیین‌ نامه‌ بیمه‌ و بازنشستگی‌ سردفتران‌ و دفتریاران‌ اسناد رسمی‌ مصوب‌ ۱۳۷۳ اقامت‌ سردفتر و یا افراد تحت‌ تکفل‌ او در محل‌ ممکن‌ نباشد، به‌ پیشنهاد اداره‌ کل‌ ثبت‌ استان‌ و موافقت‌ رییس‌ سازمان‌ ثبت‌ اسناد و املاک‌ کشور به‌ محل‌ مناسبی‌ که‌ توصیه‌ شده‌، منتقل‌ خواهد شد.

ه- سردفتران‌ و دفتر یارانی‌ که‌ در مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد یا بالاتر پذیرفته‌ شده‌اند و برای‌ ادامه‌ تحصیل‌ لازم‌ باشد در محل‌ دیگری‌ غیر از محل‌ اشتغال ‌ادامه‌ تحصیل‌ دهند، می‌توانند برای‌ ادامه‌ تحصیل‌ در محل‌ جدید درخواست‌ انتقال‌ نمایند.

و- درخواست‌های‌ انتقال‌ سردفترانی‌ که‌ از طریق‌ اداره‌ کل‌ ثبت‌ استان‌ ها ارسال‌ می‌شود به‌ وسیله‌ هیات‌ مسئول‌ نقل‌ و انتقال‌ مورد رسیدگی‌ قرار می‌گیرد. هیات‌ مزبور مرکب‌ است‌ از

ـ معاون‌ سازمان‌ ثبت‌ اسناد و املاک‌ (قسمت‌ امور اسناد )

ـ مدیر کل‌ امور اسناد و سردفتران‌

ـ یک‌ سردفتر به‌ پیشنهاد کانون‌ سردفتران‌ و دفتریاران‌ و تایید رییس‌ سازمان‌

ز- هیات‌ سالی‌ دو بار در اردیبهشت‌ ماه‌ و آبان‌ ماه‌ تشکیل‌ می‌شود و با رعایت‌ مقررات‌ این‌ دستورالعمل‌ و با توجه‌ به‌ اولویت‌ ها ونیازهای‌ هر محل‌ به ‌درخواست‌ ها رسیدگی‌ و اعلام‌ نظر می‌کند و اتخاذ تصمیم‌ نهایی‌ با توجه‌ به‌ نظریه‌ هیات‌ با رییس‌ سازمان‌ ثبت‌ اسناد و املاک‌ کشور است‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *