بخشنامه های دفاتر اسناد رسمی

مالیات نقل و انتقال املاک فقط در دفاتر اسناد رسمی

اداره مالیات در نامه ای به سازمان ثبت در خصوص مالیات نقل و انتقال املاک خواسته است که مالیات نقل و انتقال املاک فقط در دفاتر اسناد رسمی انجام شود.


جناب آقای هاشمی مقدم

معاون محترم امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

با سلام و احترام

در اجرای طرح برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک به دفاتر اسناد رسمی و پیرو نامه شماره
۲۳۰ / ۲۴۳۲۲ مورخ ۱۳۸۸ / ۱۲ / ۲۴

و با توجه به شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و ضرورت اهتمام در حفظ سلامت عمومی از طریق کاهش مراجعات حضوری و ازدحام در مکان های عمومی،

خواهشمند است دستور فرمائید دفاتر اسناد رسمی محدوده مناطق ۲۲ گانه شهر تهران جهت دریافت گواهی نقل و انتقال املاک در خصوص

نقل و انتقال فعلی و قطعی رهنی املاک مسکونی واقع در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران صرفا به صورت الکترونیکی از طریق بخش مائپانی سامانه ثبت اقدام نموده

و در موارد مذکور، از ارسال استعلام فیزیکی و ارجاع مراجعین به ادارات کل امور مالياتي اکیدا خود داری نمایند.

استعلام مالیات ملک

شایان ذکر امنا واحد پشتیبانی معاونت فناوری سازمان امور مالیاتی کشور با شماره تماس ۳۵۰۲۷۰۰۰ پاسخگوی هر گونه سوال و ابهام احتمالی دفاتر اسناد رسمی در بهره گیری از سامانه موصوف می باشند.

به علاومد دفاتر اسناد رسمی می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از آخرین ویرایش راهنمای استعلام دفاتر اسناد رسمی برای دریافت گواهی مالیاتی نقل و انتقال املاک ارسالی بلی نامه شماره ۲۳۴۴۴۲۴۷ مورخ
۱۳۹۸۹۲ / ۱۱ ، نفربر پیوست) نیز دریافت نمایند.
محمد مسیحی

معاون درآمدهای مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *