Let’s travel together.

قانون بکارگیری سلاح اصلاح می‌شود؟

پس از شهادت یک مامور نیروی انتظامی در شیراز، شخصیت های مختلفی خواستار اصلاح قانون بکارگیری سلاح شدند.

به گزارش سایت حقوقی آقای وکیل، علی اکبر رنجبر جانشین پاسگاه انتظامی روستای بیدزرد شیراز پنجشنبه ۱۴ بهمن‌ماه، هنگام اجرای مأموریت با اراذل و اوباش درگیر شد و در این درگیری براثر ضربه سلاح سرد(قمه) از ناحیه گردن به شدت مجروح و در اثر خونریزی شدید به خیل شهدا پیوست. در این حادثه، یک سرباز وظیفه نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

دستگیری قاتل شهید علی اکبر رنجبر

رئیس کل دادگستری استان فارس جمعه اعلام کرد: قاتل شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی با تلاشهای شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) ظهر جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

رئیس مجلس: اصلاح قانون بکارگیری سلاح خارج از نوبت برررسی می شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت مامور ناجا در درگیری با اراذل و اوباش در توییتی از ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی خواست تا در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز درباره «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرد. (عصرایران)

فرمانده کل نیروی انتظامی: قانون به کارگیری سلاح اصلاح شود

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن مطالبه جدی و عاجل از قوای مقننه و قضائیه در خصوص اصلاح قانون به کارگیری سلاح و حمایت قضایی همه جانبه از مامورین جان بر کف ناجا دستور ویژه ای برای استمرار برخورد قاطع و جدی با اراذل و اوباش به فرماندهان انتظامی در سطح کشور صادر کرد.

وی گفت: قتدار پلیس لازمه امنیت است و ضرورت دارد همه نهادها و دستگاه های ذیربط اعم از مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و وزارت دادگستری نسبت به تقنین قوانین مورد نیاز پلیس و اصلاح قانون به کارگیری سلاح و بخشی از آیین دادرسی کیفری، و قضات محترم قوه قضائیه با حمایت های جدی قضایی، و صدا و سیما با حمایت رسانه ای پلیس مقتدر را در استقرار نظم و تامین امنیت و آرامش مردم همراهی و یاری نمایند. (فارس)

طرح دو فوریتی اصلاح قانون به کارگیری سلاح

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بکارگیری سلاح توسط پلیس در مقابله با اراذل و اوباش خشن در قالب لایحه‌ای از سوی مسئولان انتظامی و امنیتی یا طرحی دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی به طور جدی دنبال می شود.

علیرضا پاک فطرت با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا پلیس درمقابل اراذل و اوباش که با چاقو و دشنه به ماموران حمله ور می شوند اجازه بکارگیری سلاح را دارد یا خیر؟، گفت: اگر این اجازه به پلیس داده نشده که باید سریعا فرماندهی انتظامی کشور لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهد و این آمادگی اکنون در مجلس وجود دارد که اجازه بکارگیری سلاح را صرفا دربرابر اراذل و اوباش به پلیس بدهد.

مرکز پژوهش های مجلس پیش‌نویس اصلاح قانون استفاده از سلاح را تهیه کند

روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس نیز در توییتی نوشت: پس از شهادت شهید علی‌اکبر رنجبر ضمن پیگیری از معاونت حقوقی و امور مجلس ناجا از کارشناسان توانمند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درخواست کردم پیش‌نویس اصلاح قانون نحوه استفاده از سلاح را تهیه کنند. (ایرنا)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.